Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 150 / Bezoekers Vandaag: 681
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 186
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Viessmann 5229 en 5228
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

digipetter

Netherlands
16 berichten

Geplaatst - 28 dec 2008 :  13:15:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Sinds enige tijd heeft Viessmann een multiplexer voor lichtseinen in het productaanbod 5229. Het werkt met de Viessmann speedbus. Ook de 5228 is een nieuw product (treinbeinvloeding). Helaas kan ik geen gegevens over deze producten vinden in het koploperboek en mijn vraag is dus kunnen deze artikelen gestuurd worden door koploper? Ik gebruik zelf koploper niet en vraag het voor een kennis van mij die sinds kort koploper heeft op zijn PC. Groetjes Rob Bogers

Bewerkt door digipetter op 28 dec 2008 13:49:09

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 dec 2008 :  13:43:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Aanhef en ondertekening met echte naam stel ik zeer op prijs in dit forum. Internet is al zo anoniem.

Waarom zou ik gegevens opnemen van ieder product in de handleiding? Koploper is software. Als deze items gewoon vanaf de centrale bediend kunnen worden door middel van adressen kan het altijd ook worden aangestuurd vanuit Koploper.

Waarom heb je in hemelsnaam product 5228 (treinbeinvloeding nodig)? Ik zou het echt niet weten. Zonde van het geld of ik moet de functie van een treinbeinvloeding niet geheel begrijpen (zou ook kunnen).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 28 dec 2008 :  14:22:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Over het algemeen heeft Viessmann zelf uitgebreide handleidingen op hun site staan. Op http://www.viessmann-modell.com/de/aktuell/id.php?best_nr=5229&sprache=1 kun je al de Duitse handleiding downloaden.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

digipetter

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 28 dec 2008 :  14:34:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Paul en phdirk.

De gebruiksaanwijzing kan ik wel lezen. Laat ik de vraag anders stellen, kan Koploper overweg met de Viessmann Commander? Met de zoekfunctie binnen Acrobat kan ik de termen Viessmann en Commander niet vinden. Paul zegt wel dat: "Als deze items gewoon vanaf de centrale bediend kunnen worden door middel van adressen kan het altijd ook worden aangestuurd vanuit Koploper. Maar dan moet er wel bijgezegd worden welke centrales "nog" niet bestuurd kunnen worden m.b.v. Koploper. In het boek wordt een opsomming gegeven van de toepasbare centrales en vandaar ook mijn vraag. Ik had de vraag misschien anders moeten stellen. En dat van die treinbeinvloeding, daar heb je wel een punt, Paul.


Modelspoorgroetjes, Rob Bogers

Bewerkt door digipetter op 28 dec 2008 14:35:11
Ga naar bovenaan de pagina

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 28 dec 2008 :  15:10:07  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door digipetter

Beste Paul en phdirk.

De gebruiksaanwijzing kan ik wel lezen. ......
Maar dan moet er wel bijgezegd worden welke centrales "nog" niet bestuurd kunnen worden m.b.v. Koploper. In het boek wordt een opsomming gegeven van de toepasbare centrales en vandaar ook mijn vraag.


Dat is dan toch duidelijk. Alles wat ondersteund wordt staat daar en alles wat niet ondersteund wordt staat er dan ook niet. En als de Viessmann Commander daar niet bij staat dan wordt hij ook niet ondersteund.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 dec 2008 :  15:17:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Viessmann Commander wordt niet ondersteund en hiervoor zijn zeker nog geen plannen voor in de toekomst. Voor gebruikers die met Pc besturing willen gaan rijden is dat apparaat VEEL en VEEL te duur.

Helaas geen ondersteuning dus.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina