Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 135 / Bezoekers Vandaag: 6619
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Overigen
 Overige
 Koploper 10 jaar en de actie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PaHaSOFT

3413 berichten

Geplaatst - 03 dec 2008 :  16:58:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Iedereen,

Het klopt inderdaad dat Koploper in december 1998 op het internet is geplaatst met alle gevolgen van dien voor mijn privé leven

Inmiddels over de 4100 geregistreerde gebruikers en dat is niet gering.

De actie die op touw is gezet voor de loconet-interface is geheel buiten mijn medeweten om. Ik kan het ook niet echt waarderen, daar ik nu wel wordt gedongen om binnen afzienbare tijd met de nieuwe versie uit te komen. Ook dat een deel van de opbrengsten naar mij gaan, hoeft voor mij totaal niet. Ik wil zelf de vrijheid kunnen houden om te besluiten om iets uit Koploper te halen als het mij niet bevalt en dat zou na betaling op wat voor soort dan ook niet mogelijk zijn. Ik hoop dat KDesign en Rosoft gewoon de prijs wat lager maken waardoor dit leuke initiatief nog aantrekkelijker wordt.

Misschien nog even een aanvullende opmerking. Afgelopen zomer ben ik het loconet protocol gaan inbouwen omdat dit volgens zeggen veel beter zou werken met de Intellibox en dus GEEN resets meer zou optreden. Helaas bleek dat het loconet protocol via de RS232 poort foutieve informatie door te geven bij hoge belasting. Dus ook dit werkt niet betrouwbaar en zal door Koploper NIET worden ondersteund.

Echter er zijn ook testen geweest met een losse loconetinterface gekoppeld via loconet gekoppeld aan de Intellibox. Dit werkt wel prima en voorzover mij bekend heeft de testgroep bij gebruik hiervan geen spontane resets meer gehad. Ik blijf voorzichtig maar dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn voor de spontane resets. Temeer daar ook de Loconet via de commpoort van de Intellibox niet goed werkt, ben ik er van overtuigd dat de Intellibox niet goed omgaat met het aansturen van hun commpoort.
De actie richt zich dus op het goed kunnen werken met de Intellibox voor een geringe uitgave.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 03 dec 2008 17:00:26

karst.drenth

Netherlands
80 Posts

Geplaatst - 04 dec 2008 :  17:42:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van karst.drenth  Reageer met citaat
Hoi Paul,

Ten eerste van harte gefeliciteerd met dit tweede lustrum !

Na het echt ontdekken van Koploper heb ik persoonlijk subiet JMRI in de hoek van m'n PC's gegooid !

Ik vind het jammer en het spijt me, dat je je door de aktie 'gedwongen' voelt om van je eigen versie-uitbrengings-plan af te wijken.
Met mij respecteren velen hier jouw vrije tijd en 'regime' van uitbrengen van nieuwe Koploper releases.

Het was dan ook geenszins de bedoeling met de aktie enige druk uit te oefenen.

Veel meer was het een samenloop van omstandigheden en waardering voor jouw werk die hebben doen besluiten iets op touw te zetten ( overigens met opzet zonder jouw medeweten )

Aanleiding was precies zoals jij schrijft, het nog steeds niet stabiel zijn van de IB, ook via het LocoNet protocol, op zijn RS232 poort.
De oplossing die toen voorlag, een extern, reeds op de markt zijnd, LocoNet interface, zou kostentechnisch niet erg interessant worden voor de vele ( meer dan 1000 !! ) IB-KL gebruikers.

Dankzij het feit dat ik er nog een ontwerp voor op de plank hadden liggen, kon er snel op ingespeeld worden en voor een zeer redelijke prijs en alternatief worden geboden.

Samen met dit forum, het feit dat er 1000 gebruikers waren en last but not least het 10 jarig bestaan van Koploper op het Internet, leek het ons leuk om, bescheiden als je bent, onze blijk van waardering op deze manier uit te spreken.

Goed, lang verhaal kort gemaakt: Excuus voor het feit dat je de druk gevoeld hebt door het opzetten van deze aktie. ( dus trek je niets aan van de aktie en ga graag je eigen pad ! Wij hebben wel geduld, want er ligt iets moois in het verschiet )

Maar... genieten van je geweldige presaties de afgelopen jaren mag ook wel eens

Met feliciterende, vriendelijke groet op naar het volgende lustrum,

Karst ( ook namens de andere initiatief nemers )

Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 05 dec 2008 :  19:04:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Karst,

Excuus is aanvaart; geen probleem. Nu nog wat aan de prijs doen zoals ik vroeg en het is helemaal geweldig!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina