Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 61 / Bezoekers Vandaag: 8983
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 664
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Geluidsfuncties
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Roadman

137 berichten

Geplaatst - 17 nov 2008 :  21:26:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Goedenavond.

Ik weet niet of een van de andere forum gebruikers hier wel eens mee geconfronteerd is, anders zou Paul wellicht hier uitsluitsel kunnen geven. Het gaat om het volgende.

In onderhoud locomotieven kun je bij geluidsfuncties div.geluiden in voeren. Nu kun je alleen, zover ik heb kunnen ontdekken, de div. geluidsfragmenten afspelen in " alle blokken" of maar in 1 blok (naar keuze). Is het niet mogelijk om bv. in blok 1 een stoomfluit te laten horen als hij het blok in rijdt bv. en in blok 5 bv. een remgeluid als hij bij een remmelder aan komt ?
Voor zover ik heb kunnen ontdekken is dit niet mogelijk. Het is " alle blokken " of maar 1.
Is het mogelijk hier een variatie in te brengen zoals in mijn voorbeeldje ?

Bedankt vast voor het antwoordt.
Fred.

N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB/Koploper

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 17 nov 2008 :  21:46:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Fred,

Er zijn legio mogelijkheden om geluiden toe te voegen.
Je kan inderdaad de optie in alle blokken gebruiken, maar als je de knop toevoegen gebruikt kan je kiezen uit een enkel blok is niet richting afhankelijk, of van naar blok is richting afhankelijk.
Deze optie kan je meerdere malen toepassen. Je vindt deze dan terug in het rol-menu, wat je zelf opbouwd.
Verder kan je nog kiezen uit een menu van wat de lok doet, of wil gaan doen. Op het tabblad geluiden staat duidelijk wat en wanner er geluid komt. Dus ook is bij remmelder aangekomen.

Er zijn nog ander opties voor geluiden, maar ik houd het even bij de lok funties

Mvg Ab

Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 17 nov 2008 :  22:10:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Dank voor je reactie Ab, maar dat is niet wat ik bedoel. Wat jij beschrijft wist ik al. Maar nu het volgende. Je kunt, naar mijn idee dus niet via " toevoegen" in bv. blok 1 " een fluitgeluid " laten horen en daarna, dezelfde lok , via toevoegen" in blok 5 een " remgeluid" laten horen. Dat kan, dacht ik, via toevoegen , maar voor 1 blok. (of alle bloks)

Als jij het wel voor elkaar hebt gekregen dat een lok in verschillende blokken verschillende (wav) geluiden kan afspelen dat hoor ik, en wellicht meerdere lezers, hoe je dit gedaan hebt. Ik wist nl. niet dat die mogelijkheid er was. Ik heb hem nl.niet kunne vinden.

Bedankt vast voor de oplossing.

Groetjes
Fred

N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB/Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 17 nov 2008 :  22:29:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Fred,

Toch heb ik het even uit geprobeerd, ik heb nu een pulldown menu met daarin de volfgende opties:
Alle blokken : niks
Blok 1 een geluid arriveert in blok
Blok 23 een piepgeluid bij remmelder en een geluid gestopt maar wil verder
blok 1 uit 23 arriveert in blok toet en wil verder en verlaat het blok fluit.

Dit is toch wat jij wil?
Het voorbeeld is volkomen fictief.

Mvg Ab


Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 nov 2008 :  22:34:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Fred,

Gewoon klikken op toevoegen. Je kan in ene meerdere blokken selecteren of later een ander blok toevoegen. Geen enkel probleem. Als het je lukt om 1 blok toe te voegen, doe dan eens op dezelfde manier een ander blok bij dezelfde lok.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 17 nov 2008 :  22:53:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Ab en Paul.

Ga het morgen meteen proberen. Het zou voor mij "fantastisch" zijn. Een geweldige toevoeging van dit mooie programma. Pluim Paul !

Ik laat nog weten of het me gelukt is.

Groetjes.
Fred

N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB/Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 nov 2008 :  06:49:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Fred,

Die 'toevoeging' zit er al minimaal 9 jaar in. Het was dus toen een zeer vooruitziende blik



Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Roadman

137 Posts

Geplaatst - 18 nov 2008 :  16:06:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roadman  Reageer met citaat
Ab en Paul; ook bij mij geprobeerd en natuurlijk werkt het! Ben er erg blij mee.
Bedankt voor de tips.

En Paul; uiteraard kende ik het "toevoegen" al wel. Maar ik dacht dat dit veel minder uitgebreid was. Hoe kon ik Moest beter weten.

Ga weer verder klussen.
Groetjes.
Fred.

N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB/Koploper
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina