Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 134 / Bezoekers Vandaag: 2811
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Spookmelding ?? help !
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

pjsieders

USA
66 berichten

Geplaatst - 14 jun 2006 :  00:46:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van pjsieders  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

ik krijg hier een spookmelding waar ik zelf even niet kan uitvinden waar het fout gaat. Dus bij deze even mijn filetje geupload zodat anderen misschien met andere ogen er tegenaan kunnen kijken, en dan vinden waar het probleem schuilt.

Spookmelding (melder 2.04, blok 43) ontstaat als er een trein rijdt van blok 17 naar 20. Maar helaas, in genoemde blokken 17 en 20 is 2.04 niet genoemd. Overal gezocht maar niets tegengekomen, ook niet via Excel bestanden. Dus wie 'em vindt,.....

Ook heb ik precies zo'n spookmelding, melder 2.10 blok 45, maar die is alstiger te traceren want ik ben er nog niet uit welke situatie deze spookmelding geeft. Maar ook hier, wie deze vindt......

Bij deze bedankt voor al jullie hulp. Mochten jullie verder nog iets vinden (en dat zal best), dan hou ik me altijd aanbevolen.

Groetjes,

Patrick

Ps. Erwin bedankt met je snelle (en voor nl-se tijd : late) hulp met de upload.

Patrick Sieders
Nashville TN USA

Download Attachment: patrick-nu.bck
283.97 KB

Bewerkt door pjsieders op 14 jun 2006 00:48:10

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  06:53:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Patrick,

Waar ligt het bezetmeldpunt 2.04? Ik neem aan dat de trein hier niet overheen rijdt.

Kijk dan eens via de communicatielogging als je alleen een trein laat rijden van 17 naar 20 wat bezetmeldpunt 2.04 doet. Ik verwacht dat deze soms even bezet zal melden. Als dit zo is dan zou ik de aansluitingen op je baan nog eens controleren.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  10:51:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Het is volgens mij niet een aansluiting want in "test" mode krijg je de zelfde melding


Erik.


Bewerkt door balthazor op 14 jun 2006 11:08:59
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  11:51:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik/Patrick,

tja als het in testmode ook komt dan is het fout ingevoerd. Kijk maar eens bij het vrijgeven van de wisselstraat als je rijdt van blok 17 naar 20.

Bedenk dan ook dat alle bezetmelders waar een trein mogelijk overheen zal rijden opgenomen moeten zijn in de te verwachten bezetmelders bij onderhouden blokken.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  12:38:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Ok het was voor mij even zoeken wat paul nou bedoelde maar hij bedoeld

Baanoverzicht - Vastleggen wisselstraten
dan in tool: wisselstraten Van 17 naar: 20 kiezen - vrijgave wisselstraat

Hier moet je het vinkje bij H2.10 weghalen en zo te zien heb je dat ook bij andere wissels gedaan

Ik denk dat je iets wou doen wat niet zo werkt kan je misschien zeggen wat je wou doen ?

M.v.G

Erik.


Bewerkt door balthazor op 14 jun 2006 12:45:08
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  12:46:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Erik,

Als Patrick juist op deze manier de wisselstraten vlotter wil vrijgeven en ook gebruik maken van spookmeldingen dan moet het bezetmeldpunt die de wisselstraat beveiligd ook in onderhouden blokken bij de te verwachten bezetmeldpunten worden vastgelegd.

Spookmelding is juist: een niet verwachte bezetmelder wordt actief! Een verwachte bezetmelder is een bezetmelder die is ingevoerd in onderhouden blokken.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  13:37:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Maar hij gebruikt die bezet melder ook in een blok
Als hij die bij ander blok er bij gaat zetten dan worden er toch 2 blokken bezet gemeld als die bezetmelder actief wordt.

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd

En hij wil het volgens mij later vrij geven want hij gebruikt bezet melder van 1 blok verder

Erik.



Bewerkt door balthazor op 14 jun 2006 13:38:45
Ga naar bovenaan de pagina

pjsieders

USA
66 Posts

Geplaatst - 14 jun 2006 :  16:23:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van pjsieders  Reageer met citaat
Erik en Paul,

Sorry voor mijn trage reactie, maar ja ik lag nog te slapen (USA).
Bedankt voor de dicussie. Beide hebben het redelijk bij het rechte eind.

Even terug in mijn baan historie : De lus met 4 banen is een laatste toe-(tussen)voeging van een paar maanden oud, en na alles snel ingevoerd/aangepast te hebben in KL was er vakantie, werk, veel tijd met de baby en nu eindelijk weer even tijd om met de baan te rommelen.

Afijn, de lus is er tussengevoegd en sommige bezetmeldpuntne zijn van blok veranderd. En ja, om een wisselstraat eerder vrijgeven had ik (waarschijnlijk) 2.04 en 2.10 gebruikt, maar die was ik dus vergeten uit KL te verwijderen.

Dus beide, enorm bedankt. Ik ga het zo verwijderen. Ik heb me al 2 hele dagen rot lopen zoeken. Hier niet meer aan gedacht.



Patrick Sieders
Nashville TN USA
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina