Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 530 / Bezoekers Vandaag: 844
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Draaischijfdecoder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

J.Heuschkiel

Netherlands
131 berichten

Geplaatst - 09 nov 2008 :  22:03:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Bestaat de kans, dat de draaischijfdecoder van LDT (TT-dec) wordt toegevoegd aan het arsenaal van werkende apparatuur onder KL ?

Of is de aansturing van dit apparaat misschien al mogelijk ?
Gezien de compatibiliteit met de Märklin-aansturing waar over gesproken wordt.

M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 nov 2008 :  06:42:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jo,

Ik heb geen enkel idee. Ik ken die hele draaischijf decoder niet. Momenteel ontbreekt mij ook de tijd om mij hierin te verdiepen.

De nummers van Marklin ken ik ook niet (rij met selectrix). Als iemand kan bevestigen dat "Märklin turntable 7286" de standaard Marklin draaischijf is (digitaal aangestuurd) dan heb jij toch zelf ook het antwoord.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 10 nov 2008 08:00:32
Ga naar bovenaan de pagina

Fan

8 Posts

Geplaatst - 10 nov 2008 :  11:08:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, volgens mij, maar ik heb er ook niet zoveel verstand van is de decoder gelijk aan die van Marklin, tenminste de aanstuur adressen komen volledig overeen, zie http://www.ldt-infocenter.com/page/page_545_nl.zip

Groetjes,

Rob.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 11 nov 2008 :  21:13:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jo,

De adressen in gebied 15 komt komen overeen met de Marklin 7286. De aansturing is dus mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

Phoenix

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 06 apr 2009 :  09:49:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Phoenix  Reageer met citaat
Ik heb ook interesse in de TT-DEC van Litfinski maar ik vraag me af of iemand deze al werkend heeft gekregen met koploper.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 06 apr 2009 :  10:23:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jeroen,

Ik zit welliswaar (nog steeds !) in de experimenteerfase, maar de TT-DEC decoder doet het uitstekend in en met Koploper.
Ik heb wel nog niet alle mogelijkheden (bijv. de ompoling van de brug) uitgeprobeerd, maar daar verwacht ik ook geen problemen.
Momenteel draait het experimenteren bij mij (helaas) op een laag pitje.
Ik hoop, dat ik je hiermee (al) voldoende info heb geleverd.


M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Phoenix

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 06 apr 2009 :  11:44:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Phoenix  Reageer met citaat
Jo,

hartelijk dank voor je snelle reactie. Ruimschoots voldoende informatie, ik ga er direct een bestellen.

Wellicht kunnen we elkaar op de hoogte houden van onze test voortgang.
Ik ga hem gebruiken in combinatie met een Fleischmann 9152 (ZONDER C).

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 06 apr 2009 :  12:37:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Jeroen,

Ik gebruik op dit moment (nog) de kleinere Fleischmann-schijf (6154).
Ook zonder "c" !
Helaas is die oud en versleten en hapert af en toe, waardoor de besturing natuurlijk ook de "draai" kwijt is.
Bovendien rijden inmiddels ook (te) lange loc's op mijn baan rond en denk ik, dat-ie aan vervanging toe is. En dan meteen een grotere natuurlijk.
Ik weet alleen nog niet door welk merk en/of model.
Ik houd je op de hoogte van mijn vorderingen.

M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Phoenix

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 04 mei 2009 :  22:04:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Phoenix  Reageer met citaat
Hoi Jo,

bij mij is inmiddels de TT-DEC ook gearriveerd. Ik sluit hem aan via een DSU van LTD om de kortsluiting bij 180 graden tegen te gaan.

Het simpel links / rechts draaien lukt prima, alleen bij het programmeren van de schijf loop ik nu even vast. Ik weet namelijk niet hoe ik een 'input', 'step' of 'clear' opdracht moet geven via koploper en/of de intellibox.


Het inleren in inmiddels gelukt :), het werkt als een trein. Nu nog de bedrading via de DSU nog volgens schema aansluiten en ik kan eindelijk mijn locs 180 graden draaien.

Groet,
Jeroen
N-IB-Koploper

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Bewerkt door Phoenix op 04 mei 2009 22:51:42
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 05 mei 2009 :  09:15:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jeroen,

Mooi, dat het je gelukt is !
Helaas ligt het experimentje bij mij nu al een tijdje stil, omdat de draaischijf het begeven heeft.
Het in-leren heb ik gedaan d.m.v. een "Märklin-keyboard".
Je kent 't misschien nog wel; uit de "oude" Digital-serie van Märklin; zo'n kastje waar je 16 wissels digitaal mee kunt bedienen.
Als je de adressering afstemt op de draaischijf, kun je zowel in-leren alsook bedienen vanuit dat kastje. Later neemt Koploper de bediening dan over.
Volgens mij is zo'n DSU van LDT gewoon een bi-stabiel relais, dat de spanning op de brug ompoolt, bij een bepaalde stand van de brug, die je zelf kunt aangeven.



M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina