Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 102 / Bezoekers Vandaag: 2983
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 439
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Treinen splitsen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

phdirk

Netherlands
2529 berichten

Geplaatst - 11 aug 2008 :  17:46:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en andere Koploperisten,

Nu mijn baan en vooral mijn plannen daarvoor vastere vormen krijgen, ben ik aan het nadenken om een trein te laten koppelen en vervolgens weer te laten splitsen. Het idee is om bijvoorbeeld twee treinstellen te laten koppelen en dan als één trein te laten verder rijden. Dat betekent dat de treinen automatisch in tractie gezet moeten worden, bijvoorbeeld door een speciale actie. Vervolgens worden de treinen weer gesplitst en moet het tractierijden weer automatisch worden opgeheven. Eenzelfde idee is voor te stellen bij opdruklocs of locs, die een stuk in tractie meerijden. Ik heb wat in de handleidingen zitten grasduinen, maar ben er nog niet uitgekomen of dit met Koploper mogelijk is. Mijn vraag is dus. Kan je zoiets als boven is beschreven met Koploper regelen en zo ja, dan krijg ik graag wat tips. Zo nee, dan zou ik de mogelijkheid aan de wensenlijst willen toevoegen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 aug 2008 :  17:54:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Dit staat al meerdere jaren op de wensenlijst maar ik zie hiervoor nog geen mogelijkheden om dit te realiseren in Koploper.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2529 Posts

Geplaatst - 11 aug 2008 :  21:36:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik wacht rustig af en weet nu dat het in ieder geval op de lijst staat. Ik kan me voorstellen dat het nogal wat denk en programmeerwerk kost om het in Koploper te krijgen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina