Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 183 / Bezoekers Vandaag: 13079
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 uitgaande koploperopdrachten
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

fredamsterdam

46 berichten

Geplaatst - 06 jun 2006 :  21:54:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Is het mogelijk om te controleren dat als er bij communicatie logging staat dat er opdrachten worden verzonden naar de I.B of mrdirect deze ook daadwerkelijk worden verstuurd?
Groeten Fred

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 06 jun 2006 :  22:25:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Fred,

Niet in Koploper. Gezien jouw eerdere problemen met wisseldecoders die het na verloop van tijd niet meer doen, denk ik toch niet dat het aan Koploper ligt. Anders zou deze fout veel vaker gemeld moeten worden.
Je kan er dus rustig van uitgaan dat Koploper de opdrachten ook echt verstuurd.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

fredamsterdam

46 Posts

Geplaatst - 06 jun 2006 :  22:30:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Paul
Het blijft ook maar gissen wat eraan de hand is met mijn baan. Ik ben bijna op het punt dat ik niets meer kan onderzoeken daar ik of te weinig kennis heb en niet meer weet wat ik nog kan onderzoeken.
Groeten Fred
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 06 jun 2006 :  23:17:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Fred,

ik heb in het begin bij mijn treinbaan de fout gemaakt om de wisseldecoders op elkaar aan te sluiten, hierdoor werd het digitale signaal steeds zwakker. Bij een aantal wissels die ver weg lagen schakelden niet betrouwbaar.

Achteraf bleek dat er spanning genoeg was, maar dat het digitale signaal te zwak was, rechtstreeks aansluiten heeft het probleem opgelost. Het schakelen van mijn wissels is voor 99,9% bedrijfszeker hierdoor geworden.

met vriendelijke groet,

Walter
Ga naar bovenaan de pagina

fredamsterdam

46 Posts

Geplaatst - 07 jun 2006 :  00:07:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Het probleem is als volgt: steeds weer wordt er na verloop van een paar minuten 1, steeds andere wissel, niet gezet en ook gebeurt dat een wissel, ook weer wisselend, blijvend bekrachtigd wordt. Tevens zie ik de lichten van de lokomotieven knipperen. De wissels zijn allen aangesloten op een ringleiding. ik zie dat koploper een stuuropdracht geeft en dat mrdirect hierop reageert op het scherm maar niet functioneel op de baan.???
grt Fred
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 jun 2006 :  06:11:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Fred,

Door jouw laatste mail kan je toch zeggen dat het door Koploper wordt verzonden. Jij zegt zelf dat MrDirect hierop reageert. Een betere controle over het verzenden van opdrachten kan je toch niet hebben.

Niet om een ander pakket zwart te maken, maar ik zou zelf nu MrDirect gaan verdenken. Of wat Wim Romijn zegt zou misschien ook kunnen.

Ik wens je veel sterkte want dit maakt het rijden een stuk minder leuk!

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina