Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 673 / Bezoekers Vandaag: 27311
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Treinlengte-instellingen database-rijwindow en overzicht lokomotieven
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dentheo

Belgium
1758 berichten

Geplaatst - 24 jun 2008 :  21:31:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik draai versie build 509 met lengtemeting en dynamische bloklengte in schaduwstation en vond volgend probleem.

1) Wanneer in het rijwindow een lengte zichtbaar is en een tweede tussen haakjes , dan neemt het overzicht van de lokomotieven de grootste waarde (normaal die tussen haakjes) en koploper reageert hierop , no problem.

2)Wanneer in het rijwindow alleen de treinlengte staat, dus zonder lokomotief, neemt het overzicht die waarde over. Alle treinen worden "korter" en bij treinstllen waar ik de lengte vast heb ingesteld is de lengte NUL in het overzicht, dit geeft knaleffekten bij dynamische bloklengte in schaduwstation.

3) Om nu de versie met haakjes te hebben in het rijwindow, moet ik in de database instelling algemeen-1 NIET activeren, terwijl ik juist dacht dat die sinds versie 6.2 steeds geactiveerd moest zijn...Nu niet meer ?? nadelen ?

Ik heb zo het gevoel dat mijn lengteproblemen bij het tractierijden, waar ik een week geleden over schreef, ook van dit vinkje kwamen...

Kan iemand dat even nakijken op zijn baan ???

Dank,

Theo vanop de heide

Bewerkt door dentheo op 24 jun 2008 21:33:03

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 25 jun 2008 :  13:06:08  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

Theo,

Ik herken je probleem niet. Als jij op het "overzicht lokomotieven" een treinlengte van "nul" ziet dan heeft jouw lokomotief kennelijk een lengte "nul" in "onderhoud lokomotieven". Een andere verklaring kan ik niet bedenken.

Voorbeeld: een vast treinstel heeft bij mij in de eigenschappen van de lokomotief de werkelijke lengte van het hele stel bijvoorbeeld 59 cm. In het rijwindow geef ik een lengte "nul" en tussen haakjes staat dan (tot:59)cm. In het overzicht lokomotieven zie ik netjes die 59 cm terug.

Een losse lok zonder wagens heeft in het rijwindow lengte "nul" en tussen haakjes bv 17 cm. In het overzicht lokomotieven zie ik die 17 cm dan ook weer terug.

Kort en goed: ik ken geen situatie waarbij in het overzicht lokomotieven een "nul" verschijnt, zou ook niet best zijn.

Is dat een antwoord op je vraag?




Bijna , hoe staat het vinkje bij jou in instellingen database :algemeen-1 ? Onder lengte rijwindow inclusief loc....
Rij jij met lengtemeting en build 509?

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 25 jun 2008 :  13:59:30  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

Theo,

Vinkje staat uit. Rijlengte meting doe ik niet aan, moet ik me eens in verdiepen. Ik heb build 500. Zal 509 plaatsen en als ik een verandering zie zal ik me melden.

Mvrgr.,Ben.

Edit: 509 actief, geen verschil.



Als vinkje uit staat, OK, dan lukt het bij mij inderdaad ook.
Maar uit de handleiding (pagina 164) begrijp ik dat het vinkje AAN moet staan, want het wordt automatisch geactiveerd. Of begrijp ik dat verkeerd ??



Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 25 jun 2008 :  15:53:18  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

De gebruiksaanwijzing en de helptekst:

Als de optie niet is geactiveerd geldt het volgende:

· De lengte in het rijwindow is exclusief de lengte van de locomotief zoals deze is vastgelegd in onderhouden locomotieven
· Wanneer wordt gereden in (multi)tractie, worden de lengtes uit alle rijwindows bij elkaar opgeteld.




Eerste zin klopt niet volledig, want de lengte is dan exclusief en tussen haakjes inclusief. Bij aanvinken dan wordt het ECHT en alleen exclusief en slaat de lengte van treinstllen op nul... in het locoverzicht.

Dus ik zou zeggen NOOIT aanvinken... waarom het automatisch gebeurd is mij een raadsel...

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina