Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 130 / Bezoekers Vandaag: 462
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Variabele Schoonmaakroute.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jaap

Netherlands
89 berichten

Geplaatst - 31 mei 2006 :  19:14:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien een idee??

Elke keer als er een update komt zitten er toch weer verrassingen in ,zo ook bij de laatste versie 6.3 , die als je het éénmaal gewend bent niet graag wilt missen.
Maar mischien is dit nog iets voor de toekomst?
Zou er een mogelijkheid zijn, om een schoonmaak route in te voeren?
Ik denk dan zelf aan een variabele route, waar bij ik zelf 1 of meerdere bloken uitsluit.( bv draaischijf )
De rest van de bloken kan de lok dan zelf uit zoeken aan de hand van de richting en of de lok dit blok al gehad heeft, en nog moet doen, dus bij een opstel spoor, zou deze schoon maak lok, het liefst een opstelspoor schoon maken die nog niet geweest is , zonder daar bij de hele tijd voor dat spoor te gaan wachten , tot het eens vrij is.
en zo de rest van de treinen ophoud.
Ik hoop dat wat ik bedoel een beetje duidelijk is overgekomen.


Met vriendelijke groet, Jaap Post

Museumbaan (Schaal HO / gelijkstroom) en uiteraard Koploper

Bewerkt door Jaap op 31 mei 2006 22:55:25

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 31 mei 2006 :  22:17:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jaap,

Ik begrijp precies wat je bedoeld. Echter ik zou (nog) met geen mogelijkheid weten hoe ik dit moet realiseren. Zelf gebruik ik hiervoor een vaste treinroute met alternatieven. Ik merk dat de poetstrein toch wel overal een keertje komt.

Wie weet krijg ik nog een goede ingeving om dit wel te realiseren. I beloof niets, maar wie weet...

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Jaap

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 31 mei 2006 :  22:54:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul

Op dit moment heb ik het ook via een vaste treinroute lopen,met een enkele alternatief er in, maar om dat de vervolg blokken dan niet aansluiten , komt dat zelden uit. mede daarom vind dit niet echt geweldig gaan en moet te vaak de voorrang bij sturen, om dat het blok wat de trein wil nemen bezet is.
Wel ben ik heel erg blij in de nieuwste versie met de knop hoogste voorrang voor trein ( X ), komt mij bij de schoonmaak trein redelijk vaak van pas.

En ik hoop van harte dat jij hiervoor nog nog eens een geweldige ingeving krijgt. tot zolang zal het wel behelpen blijven.


Met vriendelijke groet, Jaap Post

Museumbaan (Schaal HO / gelijkstroom) en uiteraard Koploper

Bewerkt door Jaap op 31 mei 2006 22:54:57
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 jun 2006 :  06:48:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jaap,

Die verhoogde voorrang zat er al lang in hoor. Alleen was het een knop op het tabblad rijgedrag

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Jaap

Netherlands
89 Posts

Geplaatst - 01 jun 2006 :  19:57:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul

Die verhoogde voorang, vond ik wel veel omslachtiger werken. Ik ben met de nieuwe versie ermee in mijn nopjes.
Denk jij dat via een vaste treinroute een schoonmaak trein beter te werken is via een variabele route met enkele uitzonderingen??, Ik heb regelmatig dat de lok dan moet wachten tot het blok vrij is.
is er ook iets dat onthoud waar de lok langs geweest is , en zo bij voorkeur liefst en route/blok neemt waar die nog niet langs is geweest.

Met vriendelijke groet, Jaap Post

Museumbaan (Schaal HO / gelijkstroom) en uiteraard Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 jun 2006 :  22:30:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Jaap,

Zelf heb ik het niet zo op vaste treinroutes. Deze zijn zeer goed voor omlopen en loc wissels en dergelijke. Zelf doe ik dit (nog) niet en heb dus maar 1 vaste treinroute om een automatische vulinstallatie voor mijn poetswagen mee te bedienen.

Als die mogelijkheid er was die jij in je laatste regels beschrijft had ik je dat al meteen kunnen vertellen. Die is er niet.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina