Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 376 / Bezoekers Vandaag: 9247
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 761
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Loks willen niet naar blok 18
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

marcowijchen

Netherlands
69 berichten

Geplaatst - 24 apr 2008 :  22:35:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij mijn baan kan ik naar het kopstation rijden via blok 17 ( kopstation is niet uitgetekend in baanplan het word handmatig bereden).
Ik kan de treinen naar blok 17 laten rijden en via een speciale actie word er dan een handregelaar aan de lok gekoppeld tot zover gaat het goed.Maar wil ik met de lok via een handregelaar ( in koploper)
Naar blok 18 rijden ( het kopstation zelf) dan rijd de lok fysiek wel naar blok 18 maar in koploper niet.De bezetmelding in blok 18 werkt wel ( krijg een blauwe lijn in beeld)De lok blijft in blok 17 staan in koploper ook kan ik geen enkele lok in blok 18 plaatsen DMV slepen met de muis.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedank groetjes marco

Download Attachment: marcoNspoorbaan.bck
57,96 KB

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 24 apr 2008 :  22:56:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Marco,

kijk eens bij variabele routes,

hier heb je blok 18 uitgesloten voor alle treinen, even het bewuste vinkje weghalen,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 apr 2008 :  06:59:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Juist omdat er vanuit meerdere variabele treinroutes verboden gemaakt kunnen worden voor een locomotief is er een mogelijkheid om in het rijwindow van een locomotief / tabblad rijgedrag en dan kiezen voor variabele treinroutes op te vragen welke verboden er zijn.

Klik met de rechtermuisknop in het vak van de variabele treinroutes en kies "Toon verzamelde items".

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

marcowijchen

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 27 apr 2008 :  16:01:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok bedankt voor het antwoord ik heb die variabele route gemaakt lang geleden maar nog niets mee gedaan dus ik wist eigenlijk niet meer dat ik die var. route had

Maar nu het volgende nu komt er af en toe vanzelf een trein naar blok 17.Dit is eigenlijk niet de bedoeling ik wil alleen maar dat er een trein in blok 17 komt als ik die trein er zelf naar toe sleep met de muis hoe stel ik dat in? Het lukt mij namelijk niet ik kan het niet vinden.

In blok 17 gaat de trein via een speciale actie op handregelaar dit gaat goed maar de trein komt op de "automatische" handregelaar ik wil hem eigenlijk meteen helemaal handmatig op de handregelaar hebben
Kan dat?
Nu zet ik de trein in het rijwindow helemaal handmatig (stop automatisch rijden)
Een ander is nodig omdat ik mijn hele kopstation met een handregelaar wil bedienen en het hele station is 1 blok.
Via de F1 knop kan ik de lok vanuit het kopstation (blok 18) weer automatisch laten rijden naar de hoofdbaan ook dit werkt goed.

Groetjes marco
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 apr 2008 :  17:31:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco,

quote:
Maar nu het volgende nu komt er af en toe vanzelf een trein naar blok 17.Dit is eigenlijk niet de bedoeling ik wil alleen maar dat er een trein in blok 17 komt als ik die trein er zelf naar toe sleep met de muis hoe stel ik dat in? Het lukt mij namelijk niet ik kan het niet vinden.
Maak een algemene variabele treinroute en geef hiermee aan dat blok 17 alleen gekozen mag worden indien dit het bestemmingsblok is (dus hier naar toe gesleept).
quote:
In blok 17 gaat de trein via een speciale actie op handregelaar dit gaat goed maar de trein komt op de "automatische" handregelaar ik wil hem eigenlijk meteen helemaal handmatig op de handregelaar hebben
Dat kan. Zorg dat er voor blok 17 in onderhouden blokken geen vervolgblokken zijn geselecteerd. Hierdoor schakelt de locomotief automatisch over naar handmatig. Wil je het nog helemaal makkelijk hebben dan kan je zelfs aangeven in aanvullende blokgegevens, dat de trein ook verwijderd moet worden uit het blok. Dit kan/mag je natuurlijk alleen doen als er wel detectie plaats vind op dat spoor.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

marcowijchen

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 02 mei 2008 :  22:30:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi paul bedankt voor je reactie het werkt nu precies zoals ik me had voorgesteld super bedankt.

Groetjes marco
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina