Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 148 / Bezoekers Vandaag: 13528
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 HSI-88
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Loet

USA
114 berichten

Geplaatst - 29 mei 2006 :  19:42:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal.

Laat ik mij eerst even voorstellen, mijn naam is Loet Schartman en ik woon bij Atlanta in de VS.
Reeds enige tijd heb ik in de kelder een digitale Marklin layout en gebruik ik Koploper voor de besturing.
Sinds een paar maanden ben ik begonnen om een nieuwe lay-out te bouwen en daar wil ik graag een LDT HSI-88 bij gebruiken. Ik heb er een gebouwd en aangesloten, maar ik krijg (in Koploper)de foutmelding dat er geen communicatie met de HSI88 module mogelijk is.Het lampje op de HSI88 brandt, maar flikkert niet. Volgens Herr Littfinski heeft hij geen ervaring met Koploper en moest ik de oplossing maar in een forum opzoeken.

Het ligt niet aan de seriele poort van de computer, dat heb ik gechecked door de 6021 op de betreffende poort aan te sluiten.
Ook als er bezetmelders op de HSI aan gesloten zijn blijft het lampje gewoon branden. Zonder HSI88 werken de bezetmelders normaal in Koploper.
Is er iets speciaals wat ik in moet stellen binnen Koploper, behalve het definieren van de HSI bij digitale onderdelen?
Is er misschien iemand die iets dergelijks bij de hand gehad heeft en zijn evt oplossing met mij wil delen ?

Bedankt zovast

Loet Schartman

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 29 mei 2006 :  20:26:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Loet,

Wel erg makkelijk van "Herr Littfinski" om meteen door te verwijzen. Helaas moet ik bekennen dat ik in zijn geval precies hetzelfde zou doen.

Echter je moet niet meer instellen in Koploper dan jij al aangeeft. Gewoon bij onderhouden digitale onderdelen deze bekent maken en koppelen aan de juiste commpoort. Ook opgeven hoeveel S88 er zijn aangesloten op welke tak van de HSI-88.

Als je dit hebt gedaan dan is het in goed Nederlands gezegd: "gaan met die banaan". Zelf heb ik ook een HSI-88 (geen zelf gebouwde) en deze werkt prima.
Wat ik zelf zou doen in jouw geval is kijken of je een demo van een programma wat "Herr Littfinski" wel kent en welke werkt eens kan proberen.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Loet

USA
114 Posts

Geplaatst - 03 jun 2006 :  16:11:00  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by PaHaSOFT

Hallo Loet,

Wel erg makkelijk van "Herr Littfinski" om meteen door te verwijzen. Helaas moet ik bekennen dat ik in zijn geval precies hetzelfde zou doen.

Echter je moet niet meer instellen in Koploper dan jij al aangeeft. Gewoon bij onderhouden digitale onderdelen deze bekent maken en koppelen aan de juiste commpoort. Ook opgeven hoeveel S88 er zijn aangesloten op welke tak van de HSI-88.

Als je dit hebt gedaan dan is het in goed Nederlands gezegd: "gaan met die banaan". Zelf heb ik ook een HSI-88 (geen zelf gebouwde) en deze werkt prima.
Wat ik zelf zou doen in jouw geval is kijken of je een demo van een programma wat "Herr Littfinski" wel kent en welke werkt eens kan proberen.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)

Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 jun 2006 :  16:49:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Loet,

Volgens mij ben jij iets vergeten Alleen een post quoten zonder antwoord heeft niet echt veel zin denk ik....

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Loet

USA
114 Posts

Geplaatst - 04 jun 2006 :  12:16:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul
Ik heb inderdaad op een verkeerde toets gedrukt. Ik wou inderdaad wat vragen, maar toen schoot me iets te binnen en dat heb ik eerst even nagekeken en het antwoord gevonden.

Sorry

Loet
Ga naar bovenaan de pagina

impulsief

Netherlands
11 Posts

Geplaatst - 04 jun 2006 :  13:19:34  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi Loet

wat ik wel in de hanleiding vind is dat je de eerst S88 op de linker ingang moet aansluiten heb jij dat ook gedaan ?

Start met de eerste leiding steeds aan de ingang Left.

groet,

Peter van Bezouw
marklin C-rail rijder met intellibox en koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Loet

USA
114 Posts

Geplaatst - 04 jun 2006 :  16:27:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter

Ik kan me herinneren dat ik het wel gelezen heb, maar of ik het inderdaad gedaan heb. Ik ga het meteen uitproberen..

Bedankt

Loet

De quote heb ik verwijderd, De bijdrage stond erboven en was dus beetje overbodig.

Bewerkt door PaHaSOFT op 04 jun 2006 16:44:04
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 jun 2006 :  16:43:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Loet/Peter,

Het maakt echt niet uit waar je alles opzet. Alleen moet alles wel goed zijn opgegeven in Koploper (of een ander programma).

Zelf heb ik mij vreselijk vergist en na een paar uur zwoegen kwam ik erachter dat links rechts zit op de HSI, midden is midden doch rechts zit links. Volg je het nog

Trouwens als er een melding komt geen HSI-88 gevonden dan heeft dit totaal niets te maken met aansluitingen. Koploper stuurt in eerste instantie naar de HSI hoeveel S88 er op welke ingang(en) zitten aangesloten. De HSI geeft dan het juiste aantal terug. Komt dit niet overeen dan kan Koploper de HSI niet starten.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Loet

USA
114 Posts

Geplaatst - 04 jun 2006 :  19:30:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul/Peter

Ik heb op een na alle S88'en afgekoppeld en alleen de ene op de linkse ingang aangesloten gelaten. Daarna de settingen van de HSI88 aangepast. Alleen 1x S-88 links ingevuld.
Ook dan blijf ik de zelfde melding houden.
Ik ben bang dat er nu dus echt iets met de HS88 aan de hand is. Misschien toch iets misgegaan met installeren.
Ik zal mijn soldeervlijt (weer) eens nakijken.

Groeten

Loet
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 jun 2006 :  20:18:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Loet,

Ik mis even wat jij bedoeld met installeren? Bedoel jij hier de hardware of de software?

Als je de software bedoeld kan ik simpel zeggen: Kan je Koploper opstarten zonder melding in de trend van virus waarschuwing? Zo ja dan heb jij 100% een juist programma.

Succes met het zoeken naar de fout, want misschien is het inderdaad iets met soldeerkunsten.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Loet

USA
114 Posts

Geplaatst - 05 jun 2006 :  00:24:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Met installeren bedoel ik het in elkaar zetten van de HSI88, niet in Koploper want daar zit het volgens mij wel goed.

Loet
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina