Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 232 / Bezoekers Vandaag: 1256
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 6.5
 TIP Marklin CS mbt wissels/ seinen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

schomaker

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 17 mrt 2008 :  13:44:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Koploper gebruikers,

Met gebruik van Koploper icm het Marklin CS liep ik tegen het volgende aan:
Bij testen van de wissels viel mij op dat als er communicatie met het CS is en er werden bepaalde wissels (2 stuks) in koploper bediend er nog een ander wissel met een ander adres meeschakelde.

In het CS had ik alle wissels opnieuw op diverse tabladen hergegroepeerd.
Ook hierin kwamen geen gelijke of verkeerd geprogrammeerde wissels voor.
Daar ik in het verleden nog wel van alles in het CS had uit geprobeerd, stond in het CS bij <magneetartikelen><invoeren/wijzigen>
een lijst welke adressen en met welke benamingen worden gebruikt of gebruikt zijn geweest.
In deze lijst kwamen dus wel dubbele adressen voor en hier zat het probleem dus ook.( De handleiding van het CS van Marklin spreekt hier namelijk ook over dat hier niet op gekontroleerd wordt!!)

MIJN TIP IS DUS: Wanneer een wissel of sein van het Schakel TAB-blad wordt verwijderd hij dus niet als adres uit het CS is verdwenen maar ook uit de lijst moet worden verwijderd.

Hopende een medespoorders hiermee van dienst te kunnen zijn het heeft mij namelijk 2 avonden gekost om het probleem te vinden.

Gert.
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina