Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 60 / Bezoekers Vandaag: 2210
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 621
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Welk shaduwstation
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bram

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 27 mei 2006 :  17:34:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bram  Reageer met citaat
Hallo Allemaal,

Via via kwam ik bij dit forum terecht. Ik rij marklin digitaal maar ik wil de overstap gaan maken om met de computer te gaan rijden. Ik heb al een bestaande baan en er zullen dus wel een aantal aanpassingen gemaakt moeten worden. Mijn schaduwstion ligt er als volgt bij.



Nu heb ik bedacht om er een kopstation van te maken omdat ik dan langer kan rijden. Dit ziet er dan als volgt uit:



De trein komt dan binnen op "6" en volgt zijn weg naar "8". Als de trein weer wil vertrekken zal hij eerst naar "6" terug moeten en dan naar 7 en vervolgens naar 9 om zo zijn weg naar boven te vinden. Nu mijn vraag is het mogelijk om dit laatste plan uit te voeren of zal ik het toch maar bij het oude houden.

Met vriendelijke groet

Bram


http://b-m-p.nl

Bewerkt door bram op 27 mei 2006 17:37:17

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 27 mei 2006 :  18:33:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bram,

Een kopstation kan maar wat ik dan zou doen is een tweetal wissels leggen links van het kopstation.
Nu komt er en trein via 6 naar 8 om later eerst terug naar 6 en via 7 en 9 weer terug te gaan.
Met de 2 wissels komt er een trein via 6 bij 8 binnen en kan dan later via deze 2 wissels terug naar het andere spoor, dat naar boven gaat. Blokken 7 en 9 kunnen dan eventueel vervallen.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

bram

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 27 mei 2006 :  18:52:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bram  Reageer met citaat
Hallo Hub,

Wat ik vergeten was te vertellen is dat ik met stoomlocs rij. In samenwerken met een kopstation gaat dit 1 kant goed. Maar ik moet dus rond draaien anders komen de stoomlocs in hun "achteruit" naar boven en dat vindt ik persoonlijk geen gezicht. Vandaar spoor 7 en 9.

MVG

Bram

http://b-m-p.nl
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 27 mei 2006 :  19:44:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bram,

Met stoomlocs veranderd het inderdaad.

Wat ik zou doen is parallel aan 6 een spoor (onzichtbaar) leggen waarop je de trein terug kunt sturen van 8 naar dit spoor dan naar 7 en 9. Of je moet er voor zorgen dat er ALTIJD 1 a 2 sporen in 8 vrij blijven.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 27 mei 2006 :  22:05:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Bram,

Ik vraag mij af waarom je dit wil veranderen om langer te rijden?

Je zou zonder het te veranderen denk ik ook kunnen bereiken door er binnen Koploper voor te zorgen dat de trein in het ene of het andere deel van het schaduw station stil staat en nooit in beide.

Zodra de trein uit de eerste groep vertrekt zou je via een vaste route er voor kunnen zorgen dat hij niet stopt in de tweede groep of als hij in de eerste groep niet heeft gestopt dan in de tweede groep wel stopt.

Je geeft dan bij een van de sporen van een groep als een stop verbod op zodat een trein daar nooit zal stoppen.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina