Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 87 / Bezoekers Vandaag: 6967
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 800
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Treinen rijden achteruit na reset PC
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Mark146

Netherlands
14 berichten

Geplaatst - 04 mrt 2008 :  18:19:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Mark146  Reageer met citaat
Hallo allen,

Indien deze vraag in het verkeerde deel van het forum staat dan vraag ik hier excuus voor.

Wie heeft er ervaring mee dat na het uitvallen van de pc alle treinen, na het opnieuw opstarten, achteruit gaan rijden?

Ik kan in de helpfunctie hier niets over vinden.
Mijn langdurige oplossing is alle treinen opnieuw aan een blok toewijzen. Veel werk met 20 treinen.
Staat er gewoon iets van een instelling verkeerd?
Is het handig dat ik mijn database meestuur?

Groeten en alvast bedankt,

Mark

Groetjes

Mark

Märklin H0, IB, Koploper

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2008 :  19:05:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Mark,

Het kan bovenstaande oplossing zijn van Ben of jij werkt met IB en gebruikt of motorola decoders of jij zet alle locomotieven in de vooruit bij het normaal afsluiten van Koploper.
Koploper zal standaard alle locs bij afsluiten in de vooruit stand plaatsen. Van locs die achteruit reden wordt bij het opnieuw starten van Koploper de locs weer in de achteruit geplaatst. Als deze truc niet netjes wordt gedaan (dus goed afsluiten) dan werkt het niet.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Mark146

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2008 :  19:44:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Mark146  Reageer met citaat
Hoi Paul en Ben,

Rijden doe ik inderdaad met de IB.
Koploperversie is 6.4, Build 205 (of dat laatste van belang is weet ik niet).
Is er dan een NOG nieuwere versie dan die ik nu heb?

Ik heb ook 2 locs met een ESU decoder en ook deze twee reden achteruit.
Alle locs staan bij het "normale" afsluiten gewoon in de vooruit en dan werkt alles perfect.

Tnx groetjes

Mark

Groetjes

Mark

Märklin H0, IB, Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2008 :  19:56:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Mark,

Op mijn site staat:
===
6.4 / 207 (21 augustus 2007): Indien Koploper om wat voor reden dan ook niet netjes was afgesloten, werd bij het opstarten en het teruglezen van de vermoedelijke stand alle locomotieven in de achteruit geplaatst. Dit is verholpen
===
Ja het is dus wel van belang. Even de nieuwste versie downloaden en een deel van het probleem is verholpen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Mark146

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2008 :  21:17:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Mark146  Reageer met citaat
Hoi Paul,

Dank je wel voor de reaktie. Eerlijk gezegd heb ik er niet eens aan gedacht om even op je site te kijken of dit wellicht een probleem was wat op die manier opgelost kon worden.
Morgen gaan we de nieuwe er even opzetten.

tnx


Groetjes

Mark

Märklin H0, IB, Koploper
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina