Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 659 / Bezoekers Vandaag: 7384
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Computerprobleem met Koploper ??
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

M.Schulte

Netherlands
19 berichten

Geplaatst - 01 mrt 2008 :  12:05:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van M.Schulte  Reageer met citaat
Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen (wederom) een raar probleem.

Het probleem:

Bj opstarten van Koploper en het klikken op het "groene speigeleitje" gebeurd het zeer geregeld dat ik allemaal ten onrechte bezetspoormeldingen binnen krijg.
Als ik vervolgens kijk bij testprogramma - bezetmelders zie ik dat dit steeds in blokken van bezetmelders gebeurd.

Als ik meerdere keren de computer en/of mijn systeem (6021 met interface 6050) uitzet en opnieuw aanzet werkt het ineens wel normaal en kan ik prima rijden.

Rare is dat ik dit voordat ik een systeemcrash kreeg ook al had maar in veel mindere mate.
Nadat ik het systeem (onder win '98 SE) weer draaiende had heeft het goed gewerkt tot circa een maand geleden.
Toen begon bovenstaande langzaam opnieuw.
Met sinds een paar dagen het "dieptepunt", moet nu echt steeds verschillende kerern opnieuw opstarten voordat ik kan "proef-"rijden.

Weet iemand misschien waar ik naar zoeken moet.
Volgende heb ik zelf al gedaan en weet niet meer waar ik zoeken moet:
- COM poort opnieuw geinstalleerd, heeft geen conflicten.
- Alle overige randapp. uitgezet in systeem om interventie zoveel mogelijk uit te bannen.
- COM-poort instellingen veranderd (alle mogelijkheden wel gebruikt).

Alvast bedankt voor de moeite.

M.v.g. Marco


Bewerkt door M.Schulte op 01 mrt 2008 12:16:20

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2008 :  12:23:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Dit is inderdaad 1 van de 2 lastigste problemen die ikzelf heb gehad.
Wat de S88 meldingen betreft, de oorzaak bij mij:
ik had een mix van S88 units, nu bleek er 1 type tussen te zitten welke het effect van jou veroorzaakte.
Om dit te controleren, opstarten met 1 unit. Is dit OK, afsluiten en dan met 2 etc. Bij mij trad het probleem met unit 6 weer op, deze vervangen en tot op vandaag geen problemen meer.

Mels

Ga naar bovenaan de pagina

M.Schulte

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2008 :  12:33:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van M.Schulte  Reageer met citaat
Hoi Mels,

Rare is wel dat er geen S-88-ers zijn bijgekomen en dat het "ineens" is terug gekomen.
Daarom ga ik er eigenlijk vanuit dat het in de PC zit of in de communicatie en niet zo zeer in de "hardware" van de baan of in Koploper.

Zal je tip proberen en kijken wat het doet.

Gr. Marco
Ga naar bovenaan de pagina

M.Schulte

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2008 :  12:45:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van M.Schulte  Reageer met citaat
Helaas........

Ik heb inderdaad verschillende S-88 module's maar zelfs zonder een s-88 aangesloten te hebben genereerd hij bezetspoormeldingen

Gr. Marco
Ga naar bovenaan de pagina

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2008 :  13:42:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Hi Marco,

Als je de spookmeldingen krijgt zonder een S88 aangesloten, kan je de S88 units uitsluiten. Heb je de mogelijkheid om eens de 6021/6050 met iemand om te ruilen om te zien of het probleem dan verdwijnt.
Of als je pc 2 compoorten heeft, de data in van com1 naar com2 verbinden (er moeten wel eventueel doorverbindingen gemaakt worden). Je kan dan met bv hyperterminal op de tweede poort zien wat de 6050 terug stuurt voor meldingen.

Mels

Ga naar bovenaan de pagina

M.Schulte

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2008 :  14:37:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van M.Schulte  Reageer met citaat
Even uitwisselen met een ander lukt niet zo 1,2,3. Tevens bezit de computer "maar" één com-poort........

Misschien toch maar eens kijken met een andere computer hoe het gaat.
Heb hier wel een laptop staan maar die heeft weer geen com-poort.
En al mijn andere computers bezitten ook geen compoort.
Vandaar dat ik dat (nog) niet geprobeerd heb.

Maar alvast bedankt.

Marco
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina