Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 122 / Bezoekers Vandaag: 9390
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 761
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 omlopen van een locomotief
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

P de Reede

Netherlands
248 berichten

Geplaatst - 30 dec 2007 :  16:01:33  Toon profiel  Reageer met citaat
mjijne heren,
Nogmaals het omlopen van een trein.
Ik doe iets niet goed maar wat??van blok 4 naar blok 7 ontkoppelen dan naar blok 40 keren naar blok 8 naar 4 keren naar blok 7 ophalen ,van de wagons keren dan naar blok 15 en dan automatisch verder.Wie kan mij hier bij helpen??
bij voorbaat dank
Piet

Download Attachment: Omlopenloc.bck
18,89 KB

PWJde Reede

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 30 dec 2007 :  16:56:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Piet,

er waren nogal wat problemen die in jouw database eerst opgelost moesten worden.

Wissels geselecteerd, zodat een trein niet naar een volgend blok kon.
Treinen keerden op de verkeerde plaatsen.
Een foute alternatieve stopplaats verwijderd, deze terugmelding hoorde een ander blok toe.
Volgens mij wil je ontkoppelen met een ontkoppelrail, hier was een verkeerd symbool geselecteerd.

Voor de rest een vaste treinenroute omlopen aangemaakt, zorg wel dat deze in je locwindow aangevinkt staat. De vaste route begint bij blok 4 naar 7, de treinlengte van onkoppelde wagons wordt daarna opgeslagen in blok 7. Succes, !

met vriendelijke groet,

Walter



Download Attachment: 20071230152728_Omlopenloc.bck
19,73 KB

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

P de Reede

Netherlands
248 Posts

Geplaatst - 31 dec 2007 :  16:17:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Ik wil je eerst bedanken voor je antwoord.
Nu wil ik graag van je weten ,hoe je dat opgelost heb,ik vind het knap dat je zo snel een oplossing gevonden heb.

PS ik heb geen ontkoppelrail,maar telex ontkoppeling.

groeten
Piet

PWJde Reede
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 31 dec 2007 :  18:06:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Piet,

De belangrijkste dingen die ik veranderd heb, heb ik aangegeven in mijn vorige antwoord, echter heb ik je hele database op zijn kop gezet, is het zo dat dit deel een stuk uitmaakt van een grotere baan?

Uit jouw definities van de DB86 kon ik niet opmaken dat deze een Telex koppeling heeft, anders had ik deze voor je ingeprogrammeerd.
dit werkt overigens mooier en betrouwbaarder dan een ontkoppelrail, omdat bij een ontkoppelrail de loc op de juiste plaats moet stilstaan.

Ik heb overigens met een DB86 (Telex op F1) en DB260 ervaring op mijn eigen modelbaan met vaste routes met telex koppeling, daarom was dit voor mij in jouw database niet zo moeilijk in te bouwen.

met vriendelijke groet,

Walter


Software modeltreinen

Bewerkt door Wissels op 31 dec 2007 18:07:37
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 01 jan 2008 :  14:00:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Het leek me leuk om je database met omlopen even te downloaden maar ik krijg een nieuw venster met programmeertaal. Weet jij - of iemand anders- hoe ik een .bck bestand kan krijgen dat ik in kan laden in Koploper?

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1910 Posts

Geplaatst - 01 jan 2008 :  14:09:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Tom,

Bestand opslaan op je eigen pc en dan via restore in koploper (menu algemeen) inlezen.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina