Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 154 / Bezoekers Vandaag: 907
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 deadlock
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

fred spierenburg

Netherlands
58 berichten

Geplaatst - 18 mei 2006 :  22:23:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allen,
Ik heb wat moeite om goed uit de voeten te kunnen met het instellen van het voorkomen van deadlocks. Ik heb 7 treinen rond rijden in de automatisch rijden modus. Een genoegen om te zien hoe alles na het leren remmen rondtuft. Echter voor twee treinstellen heb ik een vaste route aangemaakt, en zodra die hun weg willen vinden onstaan er deadlocks. Ligt voor de hand omdat ze niet af kunnen wijken van hun vaste patroon, behoudens enkle mogelijkheden om een alternatief spoor te kiezen. Om te voorkomen dat zo'n trein in een deadlock komt te staan, moet ik nogal wat blokken "vrij"laten zijn zodat bijna de gehele vaste route benoemd moet worden.
Is dat doorgaans de oplossing of ga ik te ver in mijn redenatie? of doe ik iets verkeerds?

wie kan me op weg helpen de zaak te doorzien.

groeten
Fred

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 18 mei 2006 :  23:10:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Fred,

het is mogelijk om bij het begin van een vaste treinenroute een aantal blokken vooruit te reserveren, andere treinen zullen dan even moeten wachten om de trein in de vaste route niet te kruisen,

met vriendelijke groet,

Walter
Ga naar bovenaan de pagina

fred spierenburg

Netherlands
58 Posts

Geplaatst - 19 mei 2006 :  09:08:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Dat had ik over het hoofd gezien en ga dat eens proberen.

Dank voor je bericht

Fred
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina