Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 157 / Bezoekers Vandaag: 8639
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 837
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Huidig blok?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

JB47

74 berichten

Geplaatst - 11 dec 2007 :  14:32:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Als beginnende koploper gebruiker heb ik met enige moeite het volgende wel werkend. Ik heb omdat ik nog geen wisseldecoders heb een ovaaltje in koploper aangemaakt betsaand uit vier blokken met elk 2 bezetmelders.
Koploper is gekoppeld aan MRDirect; de communicatie werkt (nu) goed want in mijn baanoverzicht zie ik mijn loc keurig een blok binnengaan, doordat het bloknummer even oplicht als hij de melder passeert. Het bloknummer licht pas weer op als hij de melder aan het eind van het blok tegenkomt.
Overigens kan ik de loc in de rijwindow dus handmatig aansturen.
Daarnaast heb ik een vaste en een variabele treinroute aangemaakt en wil nu automatisch gaan rijden.
Echter, ik lees in de handleiding dat ik, om koploper aan te geven waar mijn loc zich bevindt, vanuit de rijwindow het veldje "huidig blok" moet verslepen.
Nu komt het probleem: hoewel ik dus in het baanoverzicht de bezetmelders zie werken (althans, de bloknummers lichten op), weet koploper niet waar mijn loc is, want het veldje "huidig blok" in de rijwindow blijft steeds leeg en blijft grijs.
Ik kan nergens vinden hoe dit zou kunnen komen.
Overigens heb ik het snelheidsijken in koploper wel zonder enig probleem kunnen uitvoeren voor 3 locs.
Ik heb een roco booster aan MRDirect-DOS PC en daaraan koploper dat op mijn laptop draait.

Ook de wat uitgebreidere beginnersbeschrijving van Chris Burger heeft mij nog niet geholpen

Heeft iemand een tip?

alvast bedankt!

Jaap

PS welke file moet ik evt. uploaden? Ik zie een aantal files met extensie "dba"

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 11 dec 2007 :  15:26:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Je kan via algemeen - backup - gegevens wegschijven een backup maken en die kan je hier plaatsen





MBZE: Modelbaan Zonder Eind
fleischmann/twincenter/koploper

Bewerkt door balthazor op 11 dec 2007 15:58:09
Ga naar bovenaan de pagina

JB47

74 Posts

Geplaatst - 11 dec 2007 :  15:41:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Excuses, het was loos alarm. Nogmaals het testprogramma gedraaid, en nu wel het grijze vlakje naar het baanoverzicht kunnen slepen.
Trein loopt nu wel automatisch.......op naar het volgende probleem

bedankt!
Jaap
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina