Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 116 / Bezoekers Vandaag: 341
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 155
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Ook bezetmeldings probleem??
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Tony2

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 08 dec 2007 :  10:43:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb misschien een vreemd probleem.

Als een trein in blok 22 komt om naar blok 12 of 13 te rijden, reserveert hij deze wel (blok wordt geel) echter loc rijdt dwars door blok 12 of 13 heen. Wel zie ik de bezetmelders oplichten maar stoppen doet hij dus niet. Dit is alleen bij deze blokken het geval.
Heb al een nieuw blok aangemaakt (daarom het vreemde nummer) echter dit was niet de oplossing.

Misschien heeft het iets te maken met het feit dat een blok pas naar rood "springt" als alle bezetmelders bezet zijn geweest. Dit kan ik namelijk zien aan de oplichtende bezetmelders. Het bestemmingsblok wordt dus niet direct rood als de eerste bezetmelder wordt geactiveerd.

Wie heeft een idee?? Het zal ongetwijfeld een instelling zijn aangezien het alleen deze combinatie van blokken betreft.

Misschien dat jullie aan de hand van het bijgevoegde bestand even mee willen kijken waar de fout zit.

Ik rij Marklin K rail/S88/IB

Bedankt,

Anthony van Dijk

Download Attachment: Waldberg.bck
35,09 KB

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 08 dec 2007 :  10:57:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Anthony,

dit wordt veroorzaakt dat de terugmeldingen verkeerd om gedefinieerd zijn in onderhouden blokken, als je kijkt in de eigenschappen van blok 12, dan zie je dat vanuit blok 10 en blok 22 de terugmeldingen in dezelfde volgorde liggen, terwijl de trein toch echt vanaf de andere kant komt. 1 van deze reeksen moet dus omgedraaid worden.

Ps je kan onderin het locwindow van een rijdende loc zien, wat de volgende terugmelding is die verwacht wordt, als deze volgorde niet overeenkomt met die op jou baan zal koploper de trein kwijtraken.

Ps kijk ook eens naar blok 9 hier ontbreekt ook de juiste volgorde van de terugmelders. Tevens ligt er een verbindingslijn tussen blok 2 en blok 7, die op jou baan echter via andere blokken leidt.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen

Bewerkt door Wissels op 08 dec 2007 11:16:21
Ga naar bovenaan de pagina

Tony2

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 08 dec 2007 :  14:15:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allemaal,

bedankt voor het meedenken.

Geloof dat ik het probleem gevonden heb. Het zat waarschijnlijk in de volgorde van bezetmelders in een blok ervoor! (blok 18)

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina