Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 159 / Bezoekers Vandaag: 8443
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 837
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Kopspoor
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

raymond

9 berichten

Geplaatst - 05 dec 2007 :  21:52:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik wil op de baan een kopspoor maken met daarin 2 blokken, waar treinen een tijdje stil kunnen staan.
Is het mogelijk om de treinen zo te laten rijden dat de trein altijd doorrijd naar het achterste blok (als deze niet bezet is), en dus niet al stopt in het voorste blok en het achterste blok blokkeerd.


Ik hoop dat dit mogelijk is.

m. vr. gr.
Raymond

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 05 dec 2007 :  22:27:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Raymond,

ja dat is mogelijk, echter je moet de blokken apart tekenen, dus eigenlijk naast elkaar en niet achter elkaar,

situtatie als volgt trein komt uit blok 1 via blok 2 naar blok 3

Je tekent de blokken zo dat de treinen vanuit blok 1 naar blok 3 kunnen rijden, met hierin een deadlock voor blok 2, als je de trein dan op selektie van volgorde met 1e prioriteit naar blok 3 laat rijden, dan moet dit goed gaan, omgekeerd kan de trein dan wel terug via blok 2.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen

Bewerkt door Wissels op 05 dec 2007 22:28:36
Ga naar bovenaan de pagina

raymond

9 Posts

Geplaatst - 05 dec 2007 :  23:04:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de snelle reactie Walter.
Ik ga het proberen.

Ik heb alleen nog een vraag: moet ik bij de te verwachten bezetmeldpunten van blok 3 ook de punten van blok 2 opgeven of alleen die van blok 3.

m. vr. gr.
Raymond
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 05 dec 2007 :  23:31:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Raymond,

ja je mag de verwachtte terugmelders opgeven, belangrijk is wel om de deadlock voor blok 2 niet te vergeten, in het door mij gemaakte voorbeeld funktioneert het prima.

Download Attachment: voorbeeld.bck
7,26 KB

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen

Bewerkt door Wissels op 05 dec 2007 23:32:48
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 06 dec 2007 :  07:00:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Waarom deze zeer moeilijke constructie? Je kan die 2 blokken toch ook netjes echt achter elkaar leggen in onderhouden blokken. Dus niet rechtstreeks van 1 naar 3.

Wanneer de treinen in blok 2 GEEN stopkans hebben rijden de treinen in principe altijd door naar 1 tenzij die bezet is. Om nu te zorgen dat het terugrijden vanaf 3 via 2 de treinen ook niet weer stoppen bij 2 maak je een algemene variabele dienstregeling met een stopverbod na stilstand (van 3 naar 2).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 06 dec 2007 :  19:59:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Dit doe je dan in treintype per bloktype als ik jou goed begrijp? Betekend dus dat je voor Blok 2 een speciaal bloktype aanmaakt met stopkans 0%. als ik het niet goed begrepen heb hoor ik het graag.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 06 dec 2007 :  20:47:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Nee, je maak een variabele treinroute aan die voor alle treinen geldt. Hierin regel je het niet stoppen bij het terugrijden van blok 3 weer over blok 2.
Verder zal blok 2 een gewoon blok in de vrije baan kunnen zijn. Om te zorgen dat het tweede treinstel niet meteen keert als blok 3 bezet is, dan kan je hier bij de aanvullende blokgegevens een minimale wachttijd voor keren opgeven.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina