Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 128 / Bezoekers Vandaag: 167
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 132
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 handregelaar via MRD of Koploper?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kleton

198 berichten

Geplaatst - 15 mei 2006 :  18:39:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Via de handregelaar,aangesloten op een 4 tal S88 ingangen op de MRD buffer/pc kan ik naar keus de snelheid regelen van een van mijn lokomotieven,dat werkt een tijd zo.
Het zelfde met de handregelaar kan ook via Koploper, in het rijvenster in te stellen,als je de S88 punten van te voren gemeld hebt aan K.
Mijn vraag is nu:maakt het nog ergens verschil (Ik dacht van niet) als ik gewoon de handregeling doe via alleen MRDirect,want daar kan je met shift de regelaar op makkelijk op een andere lok zetten,of is het toch beter via het rijvenster van een lok. de regelaar op die lok te zetten,omdat Koploper dat graag wil en moet weten?
VGroeten,Peter

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 mei 2006 :  19:54:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Het antwoord is niet eenduidig te geven. Als jij met de loc handmatig rijdt dan maakt het niet uit. Rij jij met de locomotief automatisch dan zijn er 2 kapiteins op een schip en kan het niet goed gaan als je het in MrDirect doet.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 15 mei 2006 :  20:03:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,
Dat van die twee kapiteins had ik al eens een keer gemerkt,:-)) daarom zette ik op de MRD pc de handregelaar altijd al op een niet gebruikte lok en legde hem een beetje uit het zicht en reed dan met het ''muizen schuifregelaartje'' van K. met de lok. Maar het is prettig om te weten,dat K. het van die losse handregelaar niet hoeft te weten.
Groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina